بهینه سازی سایت

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی سایت

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

ObserverSEO سایتی پرمحتوا در حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت (SEO) می باشد که از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغار نموده است. در این وب سایت با مقالاتی به روز و مرتبط در سه حوزه برندسازی آنلاین، بازاریابی الکترونیکی و افزایش رتبه سایت در گوگل و مفهوم بهینه سازی وب سایت آشنا خواهید شد.

  • ۰
  • ۰

حمل و نقل هوایی چیست؟

حمل و نقل هوایی مربوط به حمل و نقل هایی است که از طریق هوا انجام می گیرد. برعکس حمل و نقل دریایی که سابقه تاریخی و خیلی قدیمی دارد، حمل و نقل هوایی رشته جدیدی است که بعد از جنگ بین المللی اول و مخصوصا بعد از جنگ دوم جهانی به طور گسترده توسعه پیدا کرده است و همین موضوع سبب شده که اغلب کشورها مقررات خاصی برای آن پیش بینی کنند .
ثبت شرکت حمل و نقل هوایی، مستلزم اخذ مجوز از " سازمان هواپیمایی کشوری " است.
شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت به شرح زیر است :

 شرایط عمومی درخواست کننده ثبت شرکت حمل و نقل هوایی

  1.  تدیّن به دین اسلام یا یکى از ادیان شناخته شده در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران
  2. نداشتن محکومیت جزایى موثر که مانع از برخوردارى از حقوق اجتماعى باشد
  3. در اختیار داشتن سرمایه، امکانات و تجهیزات کافى به تشخیص شوراى عالى هواپیمایى کشورى که سرمایهٔ نقدى آن نباید کمتر از 2 میلیارد ریال باشد.

 شرایط مدیرعامل شرکت یا مدیرعامل اجرایى موسسه

  1. داشتن تابعیت ایران
  2. داشتن حداقل ۲۵ سال سن
  3. کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم (براى آقایان)
  4. داشتن صلاحیت امنیتى و سیاسى
  5. آشنایى به یکى از زبان‌هاى رایج ایکائو (ترجیحاً انگلیسى)
  6. داشتن حداقل 5 سال سابقه کار در امور تخصصی ( فنی – عملیاتی – بازرگانی ) هواپیمایی.

نکته مهم
در صورتی که مدیر عامل شرکت یا مدیر اجرایی موسسه هر یک از شرایط مندرج در ضوابط تاسیس موسسات حمل و نقل هوایی، را از دست بدهد یا تغییر یابد و یا فوت و یا محجور شود یا به جرائم کیفری مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شود، لازم است بالاترین فرد اداره کننده موسسه مراتب را حداکثر ظرف مدت 10 روز به صورت کتبی به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهد، همچنین دارنده پروانه حداکثر ظرف مدت 1 ماه نسبت به جایگزینی فرد واجد شرایط اقدام و مراتب را به اطلاع سازمان برساند. در غیر این صورت به نحو مقتضی از ادامه کار شرکت یا موسسه جلوگیری خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت حمل و نقل هوایی

  1. ارائه 3 نسخه فرم درخواست ثبت شرکت حمل و نقل هوایی
  2. ارائه 4 قطعه عکس 4*3 و ۵ قطعه عکس 4*6
  3. اصل و تصویر شناسنامه از کلیهٔ صفحات( 2 سرى)
  4. اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلى
  5. اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم دو برگ
  6. تصویر گذرنامه متقاضى و همسر از صفحات ۲ تا ۹( 1 ‌سرى )
  7. گواهى عدم اعتیاد به مواد مخدر
  8. برگ عدم سوء پیشینه
  9.  اصل و تصویر مدرک ایثارگرى
  10. ارائه صورتجلسه اولین هیات مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی هیات مدیره شرکت حمل و نقل هوایی
  11. دو نسخه اساسنامه مورد تصویب شرکت حمل و نقل هوایی
  12. پرداخت کلیه سرمایه شرکت طبق اساسنامه شرکت

وظایف و مسئولیت های شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی

- شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی برای تصدی حمل ونقل هوایی بار و مسافر موظف است برابر مقررات جاری بلیط مسافری و بارنامه صدر و به متقاضی تحویل دهد و نرخها و شرایط تعیین شده از طرف شورای عالی هواپیمایی کشوری یا سایر مراجع ذی صلاح دولتی و قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نماید.

- شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی موظف است اسامی و مشخصات کلیه کارکنانی را که در محدوده فرودگاههای کشور فعالیت می کنند جهت بررسی و تائید صلاحیت به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کند و هر یک از افرادی را که عدم صلاحیتشان مشخص شود بلافاصله نسبت به تعویض وی اقدام نمایند.

ثبت شرکت حمل و نقل هوایی
- شرکت یا موسسه حمل و نقل هوایی باید پایگاه عملیاتی و تاسیساتی خود را در فرودگاهها و مکانهایی که مورد تائید سازمان هواپیمایی کشوری باشد ، ایجاد کند.
- فعالیت های حمل و نقل شرکت ها و موسسات حمل و نقل هوایی در مسیرهایی که قبلاً مجوز آن از سازمان هواپیمایی کشوری کسب شده مجاز خواهد بود.
- شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوایی موظفند قبل از هر گونه فعالیت هوایی نسبت به اخذ گواهینامه خلبانان و خدمه پروازی و کادر فنی و ناوگان وتجهیزات ایمنی خود از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام و برابر ضوابط و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری به موقع نسبت به تمدید یا تجدید آن اقدام نمایند.
- شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوایی موظف هستند قبل از مبادرت به هر گونه فعالیت حمل و نقل هوایی نسبت به ارائه بیمه نامه معتبر برای خدمه پروازی، مسافرین ، بار ، اشخاص ثالث برابر ضوابط بین المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند.
- سازمان هواپیمایی کشوری پس از درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و ارائه مبنی بر آماده بودن تاسیسات و تجهیزات و شرایط مورد نظر حداکثر ظرف مدت 3 ماه نسبت به صدور پروانه اقدام می نمایند.
- شرکتها یا موسسات حمل ونقل هوایی موظفند در مورد حمل بار و مسافر هماهنگی و همکاری لازم با کلیه ارگانها و موسسات حفاظتی و امنیتی و گمرک و گذرنامه داشته باشند و در مورد حمل و نقل بارهای خطرناک رعایت استانداردها و مقررات ویژه مربوطه را بنمایند.
- شرکتها یا موسسات حمل و نقل هوایی موظفند حقوق مسافرین و صاحبان کالا را از نظر استرداد، ابطال بلیط، بارنامه و ذخیره جا و ارائه خدمات رفاهی، ایمنی و تسهیلاتی داخل هواپیما و به هنگام پیاده و سوار شدن برابر ضوابط اعلام شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری تامین نمایند.
- شرکت و یا موسسه حمل و نقل هوایی بایستی بهای خدمات پروازی و فرودگاهی و سایر هزینه های مربوطه را برابر ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی ایران به موقع پرداخت نمایند.
- پروانه بهره برداری و تصدی حمل ونقل هوایی به صورت لوح به امضا ریاست سازمان هواپیمایی کشوری به متقاضی داده خواهد شد.
- در صورتی که متقاضی شرایط لازم را از دست بدهد با توجه به ضوابط این دستورالعمل مراتب لغو پروانه از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به وی ابلاغ خواهد شد. در این حالت دارنده پروانه موظف است ظرف مدت 10 روز نسبت به استرداد لوحه اقدام نماید.
- شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوایی موظفند تسهیلات لازم جهت بازرسی عوامل سازمان هواپیمایی کشوری را فراهم کنند.
- شرکتها و یا موسسات حمل و نقل هوایی به منظور تامین شرایط فنی ، عملیاتی ، تجهیزاتی ، تاسیساتی، پرسنلی موظفند ضوابط و شرایط منضم به این دستورالعمل را که تحت عنوان ضوابط فنی عملیاتی تاسیس موسسات و یا شرکتهای حمل و نقل هوایی منظور گردیده رعایت نمایند.

در ثبت جهانی با ما  همراه باشید با خدماتی از جمله ثبت شرکت ، ثبت لوگو ٬ ثبت علائم تجاری آشنایی با مراحل ثبت شرکت و شرایط ثبت شرکت

شرکت تبلیغاتی

  • ۹۷/۰۴/۳۰
  • sama seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی